Opdrachten

2019 – heden Stichting Impact Group (Organisatieadvies / project- en interimmanagement).

Bestuurder Stichting Impact Group
De Impact Group bestaat uit interim professionals die zich gezamenlijk inzetten voor het verwezenlijken van maatschappelijk relevante, actuele, toekomstgerichte, reproduceerbare en leuke projecten die anders niet tot stand zouden komen. Ze doen dit onder meer door het samenbrengen en het borgen van elkaars kennis, ervaring en kunde. Deze gebundelde kracht wordt ingezet voor het realiseren van complexe opdrachten.

2015 – heden Theologische Universiteit Kampen, leerstoel: Christelijke Identiteit binnen Maatschappelijke Praktijken. (Wetenschappelijk Onderwijs)

Programmamanager Identiteit als sterk merk.
Wetenschappelijk onderzoek naar en valorisatie van levensbeschouwelijke, pedagogische en onderwijskundige identiteit van scholen voor primair, voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs.

Doorontwikkelen van de pedagogische en onderwijskundige visie.
Meerjarig programma: Inventariseren (2015-2016), Ontwikkelen (2016-2017), Doorwerking (2017 en volgende jaren). Doorwerkingstrajecten binnen onder andere de volgende schoolorganisaties:
– Gomarus College Groningen, voortgezet onderwijs
– Menso Alting College Groningen, MBO
– Guido scholengroep, voortgezet onderwijs
– GSR scholengroep, voortgezet onderwijs
– CorDeo scholengroep, primair onderwijs
– De Oosthoek, primair onderwijs.
– Verenging Christelijk Onderwijs Bunschoten
– VVGO Bunschoten- Spakenburg

2014 – heden Samenwerkingsverband Passend Onderwijs De Kempen

Directeur SWV PO de Kempen.
Het samenwerkingsverband ligt in 10 gemeenten en omvat 77 basisscholen, drie scholen voor speciaal basisonderwijs en drie scholen voor speciaal onderwijs binnen de regio van het samenwerkingsverband en 13 scholen voor speciaal onderwijs buiten het gebied waar leerlingen verblijven. In totaal ruim 16.000 leerlingen.

De 11 schoolbesturen werken autonoom aan de operationalisatie van de visie op Passend Onderwijs zoals vastgelegd in het Ondersteuningsplan en zijn op inhoud, kennis en know how met elkaar verbonden. Focus ligt  op het leren van met en aan elkaar en op de samenwerking met alle professionals in de 10 aangesloten gemeenten die bezig zijn kinderen in de leeftijd van 0 tot 12 jaar ontspannen te laten opgroeien.

2015 – 2016 Maastricht University (Wetenschappelijk Onderwijs)

Adviseur vakgroep voorzitter.

2013 – 2014 ROC Menso Alting Zwolle (Middelbaar Beroeps Onderwijs)

Directeur ROC Menso Alting Zwolle. School met dynamiek en passie en volop in ontwikkeling.

o Drie onderwijsteams: Economie, Gezondheidszorg en Welzijn
o 60 medewerkers
o 800 studenten

2013 – 2014 Open Universiteit Heerlen, vakgroep Cultuur- en Rechtswetenschappen (Wetenschappelijk Onderwijs)

Begeleiden hoofd en medewerkers van twee faculteitsbureaus bij integratie van beide faculteitsbureaus naar een effectief en efficiënt faculteitsbureau voor beide vakgroepen.

2013 – 2014 VeerKrachtGroep Roermond (Advies- en begeleidingsbureau gespecialiseerd in de onderwijs sector)

Begeleiden Maatschap bij strategische business planning en control. Ontwikkelen van een strategisch businessplan voor de beleidsperiode 2014-2018.

2006 – 2013  APG Groep (Financiële instelling)

  • Richten, inrichten en verrichten van het business planning & control processen binnen diverse organisatieonderdelen.
  • Richten, inrichten en verrichten van het organisatieontwikkelingsprogramma’s binnen diverse organisatieonderdelen.
  • Richten, inrichten en verrichten van het project portfolio proces binnen APG Asset Management.
  • Evaluatie van de integratie van APG en Cordares via een 24-uursconferentie met circa 30 direct report van de RvB en vervolgens borgen van de geleerde lessen binnen de APG Groep.
  • Verantwoordelijk voor managementrapportages, budgetbeheer, HR control en een ‘schone’ ISAE 3402 met betrekking tot de backoffice processen van APG Asset Management.
  • Professionalisering projectuitvoering binnen de backoffice van APG Asset Management.
  • Project gericht op betrouwbaarheid en tijdigheid van management informatie gebaseerd op budgetuitputting en formatie en het implementeren van het Comtempus systeem (automatisering inkoopfactuurverwerking binnen APG Asset Management).
  • Project Marktprijzen ICT producten en diensten. Op basis van een benchmark (Gartner) bepalen tegen welke tarieven de producten en diensten van het organisatieonderdeel Concern Infomtion Systems aangeboden kunnen worden aan haar (interne) klanten.
  • Programma Centraliseren en professionaliseren Inkoopfunctie ABP. Het centraliseren en verder professionaliseren van de inkoopfunctie binnen ABP.
  • Programma Doorontwikkeling Facilitair Bedrijf. Doorontwikkeling van de organisatie, onder andere op de gebieden business oriëntatie, doorvertaling strategie, clusteren van taken en activiteiten en communicatie.
  • Programma Doorontwikkeling Concern Information Systems. Doorontwikkeling van de organisatie, onder andere op de gebieden accountmanagement, business oriëntatie, relatie projectorganisatie – lijnorganisatie en communicatie.
  • Conversie AIX Oracle 8 naar 10 met betrekking tot het Geïntegreerde Pensioen Systeem
  • Kwalitatief onderzoek onder begeleiding van Prof. Henry Robben van de Business Universiteit Nyenrode naar de effecten en lessen van de ABP kostenstrategie in de periode 1996 – 2006 en het ontwikkelen van een kader voor het toetsen van ABP strategieën. Onderzoeksgroep was de top 25 van Stichting Pensioenfonds ABP

2003 – 2006:        Centraal Bureau voor de Statistiek (Zelfstandig bestuursorgaan ZBO)

  • Direct aansturen van 22 professionals die zich bezig houden met het voorbereiden van het productieproces. Daarnaast verantwoordelijkheid voor het productieproductieproces van de sector. De sector waarneming en statistiekproductie bedrijven is verdeeld in acht afdelingen.
  • Aansturen van 16 professionals die zich bezig houden met het verzamelen van administratieve gegevens en deze verwerken tot statistisch grondmateriaal. Vijftig procent people management en vijftig procent procesvernieuwing en contacten met leveranciers.

1996 – 2002      Baan Benelux  (IT, bedrijfsbesturings software)

  • Aansturen van 30 professionals op het gebied van finance & control, project & service logistics, manufacturing logistics en education services. Deze professionals opereren binnen de markten aerospace & defence, heavy equipment & machinery, electronics, automotive, construction, logistics, telecom, process. Business verantwoordelijkheid (utilisation, realisation en omzet) en people verantwoordelijkheid (loopbaanbegeleiding, competentiemanagement, 360 graden beoordeling en teambuilding).
  • Opzetten en uitvoeren van beleid inzake people management
  • BaanERP implementatie bij Koninklijke Boskalis Westminster NV.
  • Implementatie Baan IV bij ASPA Kantoorinrichting.
  • Implementatie Baan IV bij gemeente Breda.
  • Implementatie Baan IV bij gemeente Den Haag.

1994 – 1996       Gemeente Tiel (Lokale overheid)

Opzetten van de planning & control cyclus van de sector welzijn. Hierbij moest een omslag gemaakt worden van een input begroting naar een output (product) begroting.

1992 – 1994       Gemeente Amersfoort (Lokale overheid)

Samen met een interim manager de administratie opzetten ten behoeve van het LONDO bekostiging stelsel voor het basisonderwijs (openbaar, bijzonder en speciaal) en het voortgezet onderwijs (openbaar, bijzonder en speciaal).